Podstawowa rejestracja czasu pracy (RCP)
Pracownicy rejestrują wejścia, wyjścia i przejścia służbowe na rejestratorze czasu pracy zmieniając rodzaj przejścia za pomocą przycisków na urządzeniu.Rejestrator można podłączyć do komputera za pomocą sieci LAN lub RS232/RS485. Możliwe jest również przenoszenie zdarzeń do komputera za pomocą pendrive (przydatne, gdy nie ma możliwości położenia okablowania np. przy dużych odległościach lub jako zapasowy sposób przenoszenia danych w przypadku awarii sieci). Podstawowy zestaw RCP Analiza i rozliczanie czasu pracy przeprowadzane są w programie komputerowym.
- Elementy zestawu na 1 podstawowy punkt rejestracji:
- Program komputerowy - podstawowy
- Rejestrator czasu pracy np. TSC103-U-PD
- Zasilacz dogniazdkowy
- Karty zbliżeniowe (lub breloki)
Zaawansowana rejestracja czasu pracy
Rozbudowa systemu rejestracji czasu pracy (RCP) o dodatkowe elementy umożliwia uzyskanie większej skuteczności i funkcjonalności.
Zastosowanie dodatkowego czytnika podłączanego do rejestratora umożliwia rozdzielenie punktu rejestracji wejścia i wyjścia, co zmniejsza ilość błędów pracowników podczas rejestracji. Ponadto czytnik dodatkowy jest odporny na warunki atmosferyczne i może być zamontowany poza budynkiem. (przed głównym wejściem do firmy, przy bramie oddalonej od budynku, przy szlabanie do rejestracji samochodów itp). Czytnik może być oddalony od rejestratora do 100m. Jeżeli wybierzemy czytnik dużego zasięgu, karta może być odczytywana z odległości 50cm!)
Zastosowanie biurkowego czytnika systemowego podłączanego do komputera za pomocą USB ułatwia wprowadzanie kart do systemu, gdyż możemy to robić bez podchodzenia do rejestratora.
Użycie zasilacza z akumulatorem zapewnia funkcjonowanie systemu przez wiele godzin nawet w przypadku awarii zasilania, dzięki czemu pracownicy opuszczający firmę będa mogli zarejestrować swoje wyjście a dział kadr uniknie żmudnego ręcznego wpisywania godzin wyjścia w systemie. Należy pamiętać, że system powiniem działać z akumulatora conajmniej 8 godzin, dlatego akumulator nie może być zbyt mały (conajmniej 7Ah).
Wykonanie nadruku na karcie pozwala na jej łatwą identyfikację. Jeżeli nadruk jest kolorowy i dodatkowo ze zdjęciem karta Zaawansowany zestaw RCPstaje się profesjonalnym identyfikatorem pracownika, którzy może być noszony na szyi w specjalnym przezroczystym etui. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo firmy.
- Elementy zestawu na 1 zaawansowany punkt rejestracji:
- Program komputerowy - podstawowy
- Rejestrator czasu pracy np. TSC103-U-PD
- Czytnik dodatkowy (zewnętrzny)
- Czytnik systemowy USB (do wprowadzania kart)
- Zasilacz z akumulatorem 12V/7Ah
- Karty zbliżeniowe
- Nadruki na kartach
Rejestracja czasu pracy z kontrolą dostępu (otwieranie drzwi po rejestracji)
System rejestracji czasu pracy można w prosty sposób rozbudować o możliwość otwierania drzwi podczas rejestracji. Dzięki temu uzyskujemy większe bezpieczeństwo w firmie oraz dodatkowo dyscyplinujemy pracowników do rejestracji (jRejestracja czasu pracy z kontrolą dostępuak nie przyłożą karty to nie wejdą do firmy). Taki system można zainstalować na drzwiach, szlabanach lub bramkach obrotowych.
- Elementy zestawu na 1 zaawansowany punkt rejestracji z kontrolą dostępu:
- Program komputerowy - podstawowy
- Rejestrator czasu pracy np. TSC103-U-PD
- Czytnik dodatkowy (zewnętrzny)
- Czytnik systemowy USB (do wprowadzania kart)
- Zasilacz z akumulatorem 12V/7Ah
- Karty zbliżeniowe
- Nadruki na kartach
- Zamek elektromagnetyczny
- Czujnik stanu drzwi (alarmy włamania i za długo otwartych drzwi)
- Przycisk wyjścia awaryjnego (zielony, wymagany przepisami przeciwpożarowymi)